Popshop COM:
Kommunikation
Gör bra saker och berätta om det
Hemligheten bakom lyckad kommunikation och framgångsrika varumärken är både lätt och svår: att göra sin grej bra och nå ut med det. En Popshop inom kommunikation hjälper er att nå ut, oavsett om det handlar om vad ni säger (budskap), hur ni säger det (tonalitet) eller var ni säger det (kanaler).
Med en Popshop inom kommunikation får ni insikter, pepp och processer för att få er kommunikation att lyfta. Under en halvdag släpper vi lös kreativiteten och hittar lösningar på era specifika kommunikationsutmaningar. Efteråt har ni verktyg och en plan framåt för att arbeta vidare själva.
Våra erfarna kommunikationsstrateger leder Popshopen och guidar gruppen genom hela processen. Beroende på ämnesområde och upplägg deltar även specialister som varumärkesexperter, designers och författare.
Vilka utmaningar och företag passar det för?
En Popshop inom kommunikation passar små och stora företag som vill utveckla sin kommunikation, oavsett om ni behöver hjälp med att formulera era budskap eller sätta en strategi för hur ni når ut.
Kommunikationsfältet är brett, men en Popshop är alltid avgränsad och inriktad på ett specifikt område för att ge er insikter, pepp och en konkret plan framåt. Exakt upplägg skräddarsys alltid efter kundens behov.
Exempel på Popshops inom kommunikation:
- Bättre budskap! En Popshop i konsten att äga sina budskap och få dem att användas både av medarbetare och kunder. Var beredd på att skruva på era budskap och sättet ni förmedlar dem.
- Träffa tonen! Utveckla er tonalitet och vässa era texter i olika kanaler. En kreativ Popshop för alla som jobbar med ord.
- Poppa designen! En kreativ halvdag för att poppa ert visuella intryck, fokus på varumärke, bildidentitet, webb eller andra nyckelkanaler.
- Rätt sak på rätt plats. En kanalstrategi i dess enklaste – och mest geniala – form. Smart, snabbt och sinnrikt!
Vill du veta mer eller diskutera upplägg? Skicka ett mejl så återkommer vi med förslag!
Vi som får er att poppa
Annelie Stenling
Budskap, tonalitet och kanalstrategi
Johanna Johansson
Kanaler, planering och budskap
Övriga specialister
Vid behov flyger vi in experter inom varumärke, design, etc
Vanliga frågor & svar
När du bokar en Popshop ingår alltid följande delar:
Steg 1. Prepp
Digitalt strategimöte och behovsanalys med dig som uppdragsgivare.
Efter mötet tar Popshop fram:
# Agenda & upplägg
# Material & övningar
Steg 2. Pop
En kreativ Popshop med hela arbetsgruppen som leds av oss och består av:
# Kunskap & insikter
# Praktiska & kreativa övningar
# Taktik & implementering
Självklart ingår popcorn och bubblig dryck!
Steg 3: Plan
Vi levererar en process för hur ni fortsätter att poppa:
# Guidelines för implementering
# Planeringsdokument
Ett uppföljande möte ingår.
Ni väljer själva hur länge ni vill poppa:
- Popshop Halvdag är vår klassiska halvdags-workshop. Vi rekommenderar att ni avsätter fyra timmar, men kortare varianter kan genomföras på tre timmar. Förutom själva Popshop-tillfället ingår två möten med beställaren: preppmöte inför samt uppföljning efteråt.
- Popshop Heldag är en poppig heldag som pågår mellan 6-8 timmar. Den består ofta av en kreativ Popshop på förmiddagen och mer arbetsinriktade Popsessions på eftermiddagen. Förutom själva heldagen ingår preppmöte med beställaren, samt uppföljning efteråt.
- Popshop 365 är ett årsabonnemang där vi planerar in 6-8 Popshops under ett år. Vid årsabonnemang ingår strategi och planering liksom löpande genomförande och uppföljning.
Popshops sker ofta på plats hos er som kund, eller på en plats som ni har bokat, exempelvis en konferensanläggning. Vi hjälper gärna till att rekommendera och boka poppiga konferenslokaler, men lokalkostnaden bekostas alltid av kunden.
Popshop-teamet är framförallt baserade i Stockholm, men vi reser gärna till andra delar av landet för att hålla Popshops!
Kan man poppa digitalt?
Vi rekommenderar att Popshops genomförs på gemensam plats där alla deltagare deltar tillsammans. Men självklart går det att boka digitala hybrid-varianter när det inte går att samla alla deltagare på ett ställe.
Priserna varierar beroende på innehåll, upplägg, längd, plats och hur många Popshop-ledare som deltar.
Antalet deltagare är flexibelt – vi skräddarsyr upplägg så att det passar gruppens storlek och era utmaningar. Det är ni som bestämmer vilka deltagare som ska bjudas in. Vid behov är vi gärna rådgivande kring gruppens sammansättning och storlek.
Vill du ha en offert?
Hör av dig och berätta vilken typ av Popshop du är intresserad av. Vi svarar blixtsnabbt!
Mejla till: hello@popshop.se