Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Popshop COM:
Content Marketing

Bild på ett brevlådeinkast där det står Ingen reklam tackBild på ett brevlådeinkast där det står Ingen reklam tack

Innehåll som era kunder vill ha

Content Marketing tog fart i Sverige under det reklamtrötta 00-talet. Med redaktionella metoder började företag bygga relationer med sina målgrupper. För att undkomma Ingen reklam-skyltar skapades innehållsdriven reklam som efterfrågades av kunderna. Och vet ni vad det bästa är? Det funkar faktiskt än! 

Med en Popshop inom content marketing får ni insikter, pepp och processer för att skapa innehåll som era målgrupper verkligen vill ha. Under en halvdag släpper vi lös kreativiteten och hittar nya infallsvinklar och vägar till innehåll som poppar.

Våra erfarna content marketing-strateger leder Popshopen och guidar gruppen genom hela processen. Beroende på inriktning och upplägg deltar även specialister inom berättande, sökordsoptimering och design.

Vilka utmaningar och företag passar det för?

En Popshop inom Content Marketing passar små och stora företag och organisationer som vill utveckla sin innehållsdrivna marknadsföring. Oavsett om ni behöver hjälp med att hitta era stories, utveckla kreativa idéer och koncept eller skapa en kanalplan.

Våra Popshops är alltid avgränsade med en tydlig uppgift att lösa, för att ge er insikter, pepp och en konkret plan framåt. Exakt upplägg och fokusområden anpassas utifrån era behov och önskemål.

Exempel på Popshops inom Content Marketing:

  • Knäck content-koden: Vi hittar kärnan i era stories och bygger en strukturerad idémotor som hjälper er att ta fram innehållskoncept som kan anpassas för många olika kanaler.
  • Strategisk speed-dejting: Vi utvecklar er kanalstrategi utifrån era målgruppers intresse och passion. En snabb, rolig och insiktsbaserad workshop.
  • You’ve got mail! En Popshop för er som vill utveckla era digitala nyhetsbrev – fokus på innehåll, konvertering och best practice.
  • Säsongsbaserat innehållsskapande: Lär er använda sökdata som en del i er innehållsplanering för att skapa innehåll som håller er relevanta året om.
  • Maxa effekten med SEO: Maximera effekten av era kampanjer och innehåll genom att integrera SEO i vardagen. Tips & best practice för att få in SEO i både planering, produktion och spridning av innehåll och kampanjer.

Vill du veta mer eller diskutera upplägg? Skicka ett mejl så återkommer vi med förslag!

Vanliga frågor & svar

Vill du ha en offert?

Hör av dig och berätta vilken typ av Popshop du är intresserad av. Vi svarar blixtsnabbt!

Mejla till: hello@popshop.se